Thursday, October 1, 2009

Sepetang di Laman Budaya

Sepetang D'Laman Budaya

Seronok juga...opsss
Memang seronok sebenarnya bila kita bersantai....di tepi tasik...
Aktiviti aku dan family petang tu....tak lah di jangka...penat berjalan-jalan di Alam Central kami singgah di Laman Budaya.... This is my 1st time visit.


Aiman & Irfan di mercu tanda Laman Budaya


Banyak aktiviti riadah yang boleh dilakukan di sana.  Ramai juga warga Shah Alam yang berjoging dan berjalan laju untuk mengeluarkan peluh di sana.  Tapi, tumpuan anak-anak ku....tasik yang ada di sana....Hmmmm, Aiman dan Irfan bila nampak "air" mula lah.....excited.  Tak sabar-sabar nak tengok apa yang ada dalam tasik tu.....Bila tengok dari dekat...rupa-rupanya ada banyak kura-kura pelbagai saiz (one big family) dalam tasik tu.... Anak2ku memang sukalah bila tengok kura-kura tu datang ke permukaan tasik berdekatan dengan tempat mereka berdiri....

 
Ini baru sikit.....sebenarnya ada banyak lagi yang lambat sampai masa aku ambil gambar ni.

Hmmmm, lapar agak nya kura-kura ni....Aiman & Irfan pun apa lagi....mula lah memberi makan kepada kura-kura tu.... buah Lai di tangan, di gigit dan di kongsi bersama dengan kura-kura.  Bila aktiviti "berkongsi buah Lai" berlaku....semakin banyak kura-kura yang lain berenang merapati tempat Aiman & Irfan berkongsi buah Lai.









                                                                              


                                                                                   Irfan  buah Lai nya.




.







Seronoknya Aiman dapat kongsi Lai dengan Kura-kura



Bila dah selesai berkongsi buah Lai....kami pun mengorak langkah untuk pulang....dah hampir nak Maghrib pun masa tu.... Aku dapat lihat, anak-anak ku puas hati dan seronok dengan aktiviti di Laman Budaya....

Sebenarnya....aku sendiri gemar dengan bentuk aktiviti beriadah yang macam ni.  Economic, mesra alam (kita dapat mengajar dan bersama-sama menghayati keindahan alam) dan yang lebih penting...lebih rapat dan mesra dengan keluarga.

No comments:

Post a Comment