Monday, November 2, 2009

Jalan Jalan Makan Sate...


Tempting tak?

31/10/2009-  Hari Jalan jalan ngan whole family.....Mak Abah pun ada...bestnyer.
Kami semua ke Tanjung Karang...semata mata nak makan Sate.  Sate Hut -  Famous outlet for Sate... not only Sate....ada Special ABC seperti gambar di atas. Nak comment sikit pasal ABC ni... Ummi bagi 4 star for this ABC, presentation yang menarik, warna warna yang di gunakan pun 'mengancam' dan yang penting....rasanya yang sedap...tidak terlampau manis. Acceptable lah.

Perjalanan Ummi dan family ke Tanjung Karang mengambil masa hampir 2jam....(Dari Puchong, Selangor). Sepanjang perjalanan ada banyak gerai gerai di tepi jalan yang menjual buah-buahan tempatan....(sekarang ni musim rambutan) dan juga menjual bantal-bantal Kekabu...

Program Jalan Jalan Makan Sate ni di 'sponsor' oleh Kak Ngah...Thank you Kak Ngah.... 'Zakat' gaji..kata nya. Restoran Sate Hut ni terletak di tepi jalan berhadapan dengan RHB Bank.  Senang jer kalau nak cari, terpampang besar papan tanda restoran ini.  Cuma kita perlu buat U Turn untuk masuk ke restoran tersebut.


Irfan & Pak Ngah sabar menanti Sate....Laparrrrr


Mana Sate ni Ummi....Aiman layan Milo Ais lah dulu.


Tok Bah & Tok Mak ...pun ada sama.


UmmiSu & UmmiNgah.


    Ummi & Abah....we enjoy this trip.

Ketika Ummi and family tiba di Sate Hut....ada lebih kurang 20 orang pelanggan sedang menjamu selera...selepas itu semakin ramai pelanggan yang datang dan ketika Ummi & family nak berangkat pulang, Sate Hut telah pun di penuhi oleh para pelanggan.  Apa yang menjadi 'set back' di Sate Hut....adalah parking lot yang amat limited. Jadi, pada mereka yang datang lambat...kenalah park kereta di tepi-tepi jalan..agak merbahaya.


Inilah rupanya Nasi Goreng Afrika...Sedap gak.


Inilah dia 'Giant' Sate yang ada di Sate Hut....Lazat


Lihatlah betapa besarnya saiz Sate dengan tangan Ummi.

Bila sebut pasal harga.....Ummi rasa sangat reasonable.  Sate biasa RM0.60 secucuk dan Sate XL RM1.10 secucuk.  Rasa yang sedap...rempah ratus yang digunakan pun terasa....kuah sate pun enak...apa lagi....puas hatilah !  Berbaloi perjalanan kami kesana walaupun jauh.

1 comment:

  1. emmm...food ok tapi one thing about sate hut ni...service quite bad & slow...pak ngah agak tension ngan crew diorg ni...bila kita panggil dia beberapa kali dia plak suh kita tggu...they should improve their service...otherwise in future abisla bisnes diaorg....-ummi ngah-

    ReplyDelete